Jumaat, 24 April 2009

Politik wang dalam PAS?

Saya terbaca didalam laman web pemuda PAS wilayah http://dppwp.wordpress.com tulisan herman tentang isu politik wang dalam PAS ini. Memang saya ada dengar sebelum ni dari seorang sahabat yang rapat dengan salah seorang calon timbalan presiden PAS. Dakwa beliau, memang benar ada calon timbalan presiden PAS yang menabur duit dalam bentuk sumbangan kepada kawasan-kawasan.

Namun kebenaran sebenar belum kita ketahui kerana 'hear say' tak boleh dijadikan bukti untuk mendakwa sesiapa. Adalah lebih baik pihak yang ada bukti mengenai politik wang ini tampil membawa bukti dan dakwa ditempat sepatutnya.

Amalan politik wang ini sangat berbahaya dan perlu dihapuskan secepat mungkin sekiranya betul ia wujud dalam PAS. Bagi pihak yang dituduh pula, bolehlah membela diri kelak. Namun tidaklah perlu sehingga ke SPRM. Ianya akan mecemarkan imej parti dan akan memberi bola tanggung kepada UMNO untuk 'mensmash' kita. Kita ada majlis tahkim yang boleh mengendalikan isu ini.

Tetapi saya menyokong cadangan untuk memecat terus dari menjadi ahli PAS sesiapa yang terlibat dengan amalan politik wang ini tidak kira siapa orang itu. Samada dia pemimpin tertinggi PAS atau wakil rakyat.

Perangai UMNO ini perlu dihapuskan sebelum ianya parah dan menjadi tabiat biasa dalam PAS !!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan