Isnin, 25 April 2011

Cikgu Ishak Surin, Datuk Suhaimi, Datuk Tarmizi dan Ustaz Azhar menang tanpa bertanding sebagai kepimpinan tertinggi PAS Kawasan Batu












MESYUARAT Agung Tahunan, PAS Kawasan Batu pada Sabtu 23 April 2011 lalu di Dewan Serbaguna Taman Gombak dan telah dirasmikan oleh Ahli Jawatan Kuasa PAS Pusat, Datuk Paduka Husam Musa merangkap Exco Kanan Kerajaan Kelantan Darul Naim.

Pada Menyuarat Agung Tahunan kali ini, Cikgu Ishak Surin, Datuk Suhaimi, Datuk Tarmizi dan Ustaz Azhar masing-masing mengekalkan jawatan diperingkat kawasan apabila mereka menang tanpa bertanding, setelah pencabarnya menarik diri dan memberi laluan mudah kepada penyandang jawatan. Inilah yang terjadi dalam PAS Kawasan Batu semalam, apabila jawatan Yang Dipertua, Timbalan Yang Dipertua, Naib Yang Dipertua dan Ketua Urusan Ulama tidak dipertandingkan.

Keempat-empat jawatan tersebut tidak dipertandingkan kerana pencabarnya memberi laluan penuh kepada penyandang asal iaitu Haji Ishak Surin (Yang Dipertua); Datuk M Suhaimi Abdul Rahaman (Timbalan Yang Dipertua); Datuk Tarmizi Mohd Jam (Naib Yang Dipertua) dan Ustaz Azhar Yahya (Ketua Urusan Ulama).

Untuk jawatan Yang Dipertua, sebanyak tiga calon diutarakan. Sementara jawatan Timbalan Yang Dipertua dua calon dan Naib Yang Dipertua empat calon. Tiada pencalonan untuk mencabar jawatan Ketua Urusan Ulama kali ini.

Mereka yang dicalonkan untuk keempat-empat jawatan itu, terlebih dahulu dihubungi melalui telefon bagi mengesahkan pencalonan atau menarik diri bagi jawatan-jawatan terbabit. Bagaimanapun, setelah dihubungi kesemua mereka menarik diri. Mesyuarat berjalan dengan lancar dengan beberapa usul diterima dan dibahaskan. Semoga kepimpinan PAS Kawasan Batu terus mempersadakan perjuangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan